O skupini E.Leclerc
Edouard Leclerc je svojo prvo trgovino na komaj 16 m2 odprl daljnega leta 1949 v francoskem mestu Landerneau v Bretaniji. Njegova glavna ideja je bila kupovati čim ceneje in čim ceneje tudi prodajati. 10 let kasneje je imel 60 in 13 let kasneje že 260 trgovskih centrov po Franciji. Ponudbi živil in tekstila se je leta 1979 pridružila še prodaja goriva, leta 1986 prodaja nakita pod blagovno znamko le Manège à bijoux, nato pa še potovalna agencija E.Leclerc in specializirana trgovina za zdravje, lepoto in nego (pri nas znana pod blagovno znamko Leposana).
Prva trgovina E.Leclerc izven Francije je bila odprta leta 1992 v španski Pamploni. Poleg supermarketov in hipermarketov v Franciji, je danes model E.Leclerc prisoten tudi v Španiji, na Poljskem, Portugalskem, v Andori in v Sloveniji (od leta 2000).
E.Leclerc Slovenija
Prvi hipermarket E.Leclerc smo junija 2000 odprli v Ljubljani in sicer kot prvi trgovski center na Rudniku, okoli katerega so se nato pojavile še druge trgovine in trgovski centri. Danes se razteza na kar 10.000 m2. Osnovni ponudbi se je takrat pridružila še zlatarna pod imenom Le Manège à bijoux, marca 2013 pa še specializirana trgovina za zdravje, lepoto in nego, Leposana.
Novembra 2007 je sledilo odprtje hipermarketa v Mariboru na 5.000 m2 površine.
Vse trgovine E.Leclerc v Sloveniji sledijo načelu E.Leclerc skupine v svetu, ki svoje cene prilagaja kupni moči potrošnikov. Redno zato spremljamo dogajanje na trgu in sproti oblikujemo posebne ponudbe, predstavljene v katalogih. Kar 80 % izdelkov v naših trgovinah je lokalnega izvora, saj je podpora lokalnega gospodarstva za nas zelo pomembna.
Nagovor ustanoviteljev skupine E.Leclerc
65 let! Več kot pol stoletja angažiranega delovanja v službi potrošnikov ni mogoče povzeti z eno samo proslavo, polno samozadovoljstva. Gibanje E. Leclerc se dobro drži, saj dobiva posnemovalce v tujini, v Franciji pa se sooča s koncentriranjem svoje konkurence, hkrati pa predstavlja glavno spodbudo za strategijo konkurenčnosti na področju blaga široke potrošnje. Vendar delitev dobrih točk ni nikoli bila naša močna stran. Prav tako si pa tudi ne nameravamo nadeti simbolov muzejskega primerka.
Ne! 60 let bojev, avantur in strasti, izraženih na ekonomskem terenu … To enostavno predstavlja priložnost, da ponovno preberemo našo nedavno zgodovino, in da s ponosom ugotovimo, da so Centri E. Leclerc znali ohraniti rdečo nit: predstavljajo gibanje ljudi v službi drugih ljudi, pri tem pa niti struktura, niti tehnološki stroj nista prekosila posameznikov in njihovih projektov.
Na začetku je bila peščica ljudi, ki so imeli željo in drznost, da se uprejo togemu in nepravičnemu sistemu. Šlo je za to, da se zada usodni udarec črnemu tržišču in špekulacijam, in da se konča povojno pomanjkanje. Ti podjetniki so rasli skupaj, se borili za uveljavitev svojih zamisli, in pod isto znamko so uspeli ustvariti prvo evropsko gibanje za neodvisno distribucijo: neodvisno od finančnih trgov, neodvisno od kratkoročnih skrbi anonimnih delničarjev, neodvisno od političnih iger.
IV. in V. Republika sta po vrsti preizkušala radikalizem, gaullizem, liberalni veter, ki je prišel iz Evrope, pragmatični socializem; v teh 60 letih so Francozi spoznali pomanjkanje, zatem pa silovito rast, da bi zatem spet trpeli zaradi dolgotrajnega obdobja brezposelnosti. Ves ta čas centri E. Leclerc nikdar niso opustili svoje straže.
Moč gibanja je v tem, da sta sovpadla podjetniški in družbeni projekt. Podjetniki v Centrih E. Leclerc so razumeli, da so pretiravanja individualizma prispevala k uničenju prave neodvisnosti. Znali so združiti tehnične, finančne in človeške vire, v duhu kooperativne solidarnosti in transparentnosti, da bi se lahko soočili z mogočnimi industrijskimi in komercialnimi organizacijami, ki se razvijajo na evropskem in svetovnem tržišču.
Predvsem pa so znali dati ta uspeh podjetja na razpolago splošnemu interesu. V nasprotju od špekulativne trgovine, ki si prizadeva doseči takojšen dobiček s punktiranjem tržišč, je distribucija, kot so si jo zamislili centri E. Leclerc, del dolgoročnega projekta obrambe kupne moči zaposlenih, ki ima dobiček predvsem od potrošnikov. Ta vizija, ki skoraj meji na obsesijo in je na vsak način polna strast , je omogočila našemu gibanju, da nikoli ne sprejme političnih diktatov in nobene vrste kompromisa. Zaradi tega so centri E. Leclerc tudi lahko pred drugimi začeli bitke, ki so izgledale vnaprej izgubljene, kot na primer bitko za liberalizacijo cene goriva, komercializacijo parafarmacevtskih izdelkov, draguljev ali potovanj.
Prepričano optimistični centri E. Leclerc se obračajo k novemu stoletju z isto močjo prepričanja in z na novo prilagojeno organizacijo; meje padajo, načini potrošnje se spreminjajo in odslej ima vsak dostop preko različnih kanalov do množice izdelkov in storitev. Vendar tehnološki in kulturni prelom nikoli ni bil tako velik: med tistimi, ki imajo sposobnosti, da razumejo in tistimi, ki se počutijo, da so zaostali za razvojem; med tistimi, ki znajo izkoristite nove tehnike in tistimi, ki se počutijo izključeni; med tistimi, ki imajo denar, da jih kupijo in tistimi, ki se počutijo zavrte. Zaradi tega se vzporedno z naložbami, ki so potrebne, da bi se razvili različni poklici distribucije, Centri E.Leclerc zavedajo, da je danes njihova prvenstvena naloga v tem, da spremljajo celo generacijo ljudi v njihovi volji, da bi osvojili to, kar je najboljšega in najkoristnejšega v tem novem svetu potrošnje.
V nasprotju s sprejetimi idejami izziv novega stoletja ni prilagajanje na tehnologije, ali na nove načine finančne organizacije. Pravi projekt je vedeti, kako še naprej ostati na uslugo ljudem v velikem mestu. In zagotavljamo vam, da bodo centri E. Leclerc odgovorili, da so prisotni.
Édouard in Michel – Édouard Leclerc